Helen Storrow Seminar: event voor duurzame doeners

Tijdens dit 3-daagse evenement in het Avonturenhuis, zet je de volgende stap in jouw leiderschap door te leren met een andere bril naar de wereld te kijken en deze mooier en meer leefbaar te maken. Loop jij warm voor de thema's ‘Leadership’, ‘Environment’ en ‘Change’? Dan zit je dit najaar goed op Zeewolde. Impact maken doe je samen, maak ook het verschil!

Helen wie?!

Helen Storrow nam Scouting vanuit Engeland mee naar Amerika en zette de eerste leiderschapstraining op voor jonge meiden en vrouwen. Als sinds 1986 organiseert de WAGGGS [World Organisation of Girl Guides and Girl Scouts] wereldwijd de naar haar vernoemde bijeenkomst: het Helen Storrow Seminar. Scouting Nederland is lid van deze Scoutingorganisatie op wereldwijd niveau en trotse host van de Nederlandse editie.

Bij Scouting geloven we sterk in ‘samen’ doen, jezelf leren kennen en dat doe je daarom niet alleen. Met gelijkgestemden ga jij dit weekend op het prachtige groene landgoed in Zeewolde op zoek naar wat je nodig hebt om een goede leider te zijn. Hierbij maken we ook een uitstapje naar de Sustainable Development Goals, ofwel werelddoelen voor duurzame ontwikkeling en de WAGGGS leadership mindsets. We maken online connecties met scouts uit andere plekken op de wereld en ervaren hoe je impact maakt. Je onderzoekt hoe kritisch denken, een open mind, een wereldse (groene) blik jouw talenten versterken. Ontdek hoe jij in je eigen omgeving verandering teweegbrengt.

Tijdens dit event

• Leer jij de leaderships mindsets te gebruiken, waardoor je met een andere bril naar situaties kunt kijken;
  • Stimuleer jij jouw creatieve geest om tot ideeën te komen die met minimale inzet groot effect hebben op je omgeving;
  • Verdiep jij je in de SDG’s [Sustainable Development Goals], zodat jij de taal spreekt van de wereldverbeteraars;
  • Hoor jij van scouts buiten Nederland hoe het er in het buitenland aan toe gaat;
  • Ben jij bezig in het ‘hier en nu’ zodat je kunt focussen;
  • Ervaar jij op te staan voor je eigen ideeën #speakup #speakout;
  • Leer jij impact te maken en de angsten die je tegenhouden onder ogen te zien;
  • Is leren door doen dé manier: wij ontwikkelen spelenderwijs en waar mogelijk buiten.

Voor wie?

Jij bent tussen de 18 en 35 jaar en loopt warm voor groene thema's, samen zijn met andere scouts en pakt graag de leiding (of wil daar juist meer over leren). Jij zit boordevol goede ideeën en kunt wel een paar sparringpartners of nieuwe invalshoeken gebruiken.

Liever even bellen of appen of dit iets voor jou is? Meer weten omdat je er niet het hele weekend bij kunt zijn? Stuur dan een terugbelverzoek naar scoutingacademy@scouting.nl o.v.v. Helen Storrow Seminar 2023 en we bellen of appen je zo snel mogelijk terug.

Praktische info

Data: vrijdag 17 tot en met zondag 19 november, de terugkomdag is op zaterdag 3 februari 2024.

Start: Vrijdag om 11.00 uur

Einde: Zondag om 12.00 uur

Locatie: Avonturenhuis, Scoutinglandgoed Zeewolde

Prijs: 70,- en aanmelden doe je via de evenementenkalender.

De prijs is inclusief twee overnachtingen op Scoutinglandgoed Zeewolde, voor (h)eerlijk eten wordt gezorgd. Vraag de penningmeester van jouw vereniging of jouw werk voor vergoedingsmogelijkheden. De buitengewoon-verlofbrief kun je aanpassen om jouw bestuur te overtuigen.