Heb jij een EHBO'er nodig?

Heeft jouw groep of team nog een EHBO-er nodig? Of wil je zelf een EHBO-diploma halen omdat je wil weten wat je moet doen wanneer iemand eerste hulp nodig heeft? Lees dan vooral verder, want de Medische en EHBO Stam (MES) gaat ook in 2024 weer basis EHBO-cursussen verzorgen! De eerste basiscursus is in januari. Heb je nog tijd? Schrijf je dan snel in!

Het is voor een scout interessant om de EHBO-cursus via de MES te volgen, omdat er tijdens het praktijkweekend de nadruk wordt gelegd op situaties die je vooral bij Scouting tegen kunt komen. Denk hierbij aan hak- en snijverwondingen, insectenbeten, kleine kwalen en natuurlijk eerste hulp verlenen aan kinderen.

De kosten voor de basiscursus zijn €180. Dit is inclusief het lesmateriaal, voeding & verblijf en het examen. Er is plaats voor maximaal 24 cursisten, ook niet-scouts zijn van harte welkom.

De cursus bestaat uit 3 onderdelen:

• Zelfstudie d.m.v. een e-learning en het Oranje Kruis boekje;
  • Het praktijkweekend op 20 & 21 januari bij de Metrogroep te Rotterdam;
  • Het examen op woensdag 24 januari bij de Metrogroep van 18:00 tot 22:00 uur.

Het praktijkweekend wordt gegeven door ervaren instructeurs, hierin wordt de nadruk gelegd op het trainen van de handelingen die je moet kunnen uitvoeren, zoals het reanimeren. Ook wordt de theorie op een interactieve wijze behandeld.

Lijkt het je leuk om je EHBO-diploma via de MES te halen? Kijk dan op op de website hoe je zelf kunt inschrijven.
Wil je eerst meer weten? Stuur een dan e-mail naar cursus@mes.scouting.nl.