Grote opkomst najaarsbijeenkomst Landelijk team Internet

Ruim 30 scouts weten zondag 28 oktober de weg naar het centraal gelegen Odijk te vinden voor de najaarsbijeenkomst van Landelijk team Internet. In het gezellige clubhuis van Scouting Katimavik wordt volop bijgepraat. Tijdens een presentatie in het ochtendprogramma geven de coördinatoren van de verschillende teams een update over hun projecten. Mark Hage, coördinator van het Landelijk team Internet, deelt het laatste nieuws en de toekomstplannen vanuit de landelijke organisatie. In het middagprogramma worden de Scouting skills bijgeschaafd tijdens diverse workshops van onder andere de MPSE (Most Primitive Scouting Experience).

Rondje langs de teams

De werkgroep helpdesk is op dit moment druk bezig met de introductie van de nieuwe versie van klant-vraag-volgsysteem OTRS. Voorlopig één van de laatste wapenfeiten van Jeffrey van Hal, coördinator van de Helpdesk. Jeffrey is net voor de tweede keer vader geworden en legt omwille van de tijd zijn coördinatorrol neer. Onder luid applaus voor zijn fantastische inzet en harde werk krijgt Jeffrey een welverdiend cadeau uitgereikt. Door Jeffreys vertrek ontstaat er een vacature voor een nieuwe coördinator helpdesk.

Tiemen Tuinstra is sinds mei de nieuwe coördinator van werkgroep CMS, de werkgroep die helpt bij het omzetten van websites naar de nieuwe templates. Tiemen heeft ook vier nieuwe teamleden verwelkomt in zijn team. Dat is hard nodig want er zijn veel aanvragen binnen gekomen voor updates naar Joomla 4.

Peter Gnodde, coördinator team Internet, heeft ons bijgepraat over de huidige ontwikkelingen rondom SOL 2. Omdat er aan SOL-1 niet heel veel meer ontwikkeld wordt, heeft ook het testteam het rustiger. Achter de schermen wordt er wel aan gewerkt hoe het team zich klaar kan maken voor het testen van SOL-2. Het Beheerteam houdt zich vooral bezig om alle servers in de lucht te houden en maakt zich klaar voor de verhuizing van het landelijk servicecentrum naar Zeewolde. Behalve de leden van team Internet, waren ook het GIS-team en de data-explorers aanwezig om ons bij te praten waar zij mee bezig zijn.

Brainstorm nieuwe activiteitenbank

Vanuit andere landen wordt er met jaloezie naar onze uitgebreide activiteitenbank gekeken. De activiteitenbank is wel toe aan een technische update. Begin 2024 wordt er een brainstormsessie gepland. Vervolgens staat er in april of mei een hackaton op de planning om de klus te klaren. Houd onze socials in de gaten als je mee wilt doen.

Vacatures team Internet

Denk jij na het lezen van deze update, ik wil ook onderdeel uitmaken van dit toffe team? Vrijwilligerswerk bij Scouting is niet alleen goed voor je CV, je leert nieuwe vaardigheden en breidt je netwerk uit. Daarnaast draag je met jouw werkzaamheden je steentje bij aan het jeugd- en jongerenwerk in Nederland. Nieuwsgierig geworden? Check dan hier de openstaande vacatures.