Een scout krijg je wel uit het clubhuis, maar scout blijf je voor altijd

Hoi, ik ben Ivo Weterings, en ben in de jaren ’80 als welp begonnen bij Scouting, bij de Charles de Foucauld groep in Tilburg. Na heel wat jaren en een hoop vrienden, avonturen en wijze lessen rijker ben ik daar als groepsvoorzitter afgezwaaid. Ook met heel veel goede Scoutingherinneringen uit die tijd: het organiseren van een dating festival tijdens de JOTA, lekker afzien met het trapperskamp in de Vught-Luxemburgse Ardennen en midden in de nacht (bijna) van de camping gezet worden omdat het blijkbaar toch niet de bedoeling was om een nachtspel op de camping te doen met een andere Scoutinggroep. Oeps!

Inmiddels ben ik de trotse vader van een scout en een welp en sinds mijn kinderen lid zijn ben ik ook weer betrokken bij Scouting. Een scout krijg je wel uit het clubhuis, maar scout blijf je voor altijd, nietwaar? Daarom ben ik sinds juni 2020 officieel lid van het landelijk bestuur van Scouting Nederland als algemeen bestuurslid. Waarom? Eigenlijk omschrijft (een deel van) mijn motivatiebrief dit het beste: “Scouting helpt kinderen de wereld om zich heen te ontdekken en hun grenzen te verleggen in een uitdagende, maar veilige omgeving. Ik heb daar jarenlang veel plezier aan beleefd en veel van geleerd. Op een gegeven moment heb ik afscheid genomen van Scouting door de drukte van mijn werk, maar inmiddels geniet ik als Scoutingouder hoe ik ook mijn kinderen als jeugdlid zie groeien... Ik help Scouting Nederland graag om ook in de komende jaren een mooie omgeving te zijn voor zowel jeugdleden als kaderleden en daar net zoveel plezier, ontwikkeling en verbondenheid te vinden als ik heb gedaan in het verleden.“ Ik heb ontzettend veel zin om me samen met de andere bestuursleden en landelijk raad in te zetten voor deze mooie vereniging.

Wens Ivo succes in zijn nieuwe rol als bestuurslid via bestuur@scouting.nl!