Doe mee met de 'Leukste Scoutingregio van Nederland' Challenge!

Heb je gehoord van dé uitdaging die Scouting Nederland op z'n kop gaat zetten? Het is de Leukste Scoutingregio van Nederland Challenge! En het belooft episch te worden!

Wat is het doel van deze challenge?

We willen regio’s en admiraliteiten uitdagen om alles wat ze doen nog leuker te maken! Waarom? Om alle vrijwilligers en jeugdleden voor hen te laten kiezen. Om ze als deelnemer of vrijwilliger het leukste alternatief te bieden zodat ze in de afweging van wat ze met hun vrije tijd gaan doen, kiezen voor het leukste alternatief: De regio/admiraliteit. De challenge is gestart tijdens het regio-admiraliteitsvoorzittersoverleg van maart 2024 en duurt tot het voorzittersoverleg van maart 2025. Een heel jaar dus en we zijn al begonnen. Het voordeel is: jouw regio en/of admiraliteit kan nog steeds meedoen!

In welke categorieën kun je meedoen?

We hebben vier categorieën opgezet: de Rising Stars, Shining Stars, Diamond Stars en voor de admiraliteiten hebben we een speciale categorie: de Sea Stars. De regio/admiraliteit kiest waar ze willen schitteren!

Hoe meld je je regio of admiraliteit aan?

Stuur gewoon een mailtje naar wiebo.hobma@scouting.nl en laat ons weten welke regio of admiraliteit je vertegenwoordigt en in welke categorie je wilt uitblinken.

Wat moet je doen?

Stel een team samen en bedenk een plan om alles op te fleuren wat je maar kunt bedenken! Leg je briljante ideeën vast met foto's, filmpjes en meer en deel ze op sociale media met de juiste hashtags. Gebruik de hashtags #ScoutingNL en #LeuksteScoutingregio of #Leuksteadmiraliteit. Voeg ook de hashtag toe met welke categorie je meedoet en de naam van je regio.

Wie beoordeelt de inzendingen?

Er is een vakjury en een publieksjury. De publieksjury zijn de regio- en admiraliteitsvoorzitters en zij kiezen hun leukste regio van Nederland op het voorzittersoverleg van maart 2025. De vakjury zal ook een uitslag bekendmaken. Deze twee uitslagen samen bepaalt wie de leukste Scoutingregio van Nederland wordt.

Verdien een badge!

Voor al jullie inspanningen kunnen deelnemers een speciale badge verdienen. Een extra motivatie om mee te doen! De regio’s kunnen deze badge bij de Scoutshop bestellen en als award aan een activiteit toevoegen. Laten we er samen een geweldige en sportieve challenge van maken!

Wie doen (al) mee?

• Scouting Regio Noord-Veluwe Flevoland: Diamond stars