Appmodule van de maand: poll

Leer elke maand de in's en out's van een van de modules in de Scoutingapp. Zo word je als appgebruiker of appbeheerder een echte appmaster!

De pollmodule

Kosten: gratis (inbegrepen bij de startversie van de app)

Met deze module kun je (een deel van) jouw Scoutinggroep om hun mening vragen. Wat vinden ze van de app? Welk zomerkampthema is het meest populair? En wat is eigenlijk de favoriete Scoutingopkomst van het jaar? Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt de vraag hier stellen!

De pollmodule als appbeheerder

Als appbeheerder kun je verschillende antwoordmogelijkheden aanmaken. Je kunt ervoor kiezen om de poll voor een bepaalde tijd open te zetten en om de leden anoniem de vraag in te laten vullen. Ook is de module aan te zetten voor een bepaalde groep. Zo zien bijvoorbeeld alleen de plusscouts de poll.

Meer tips? Kom bij de appbeheerdersgroep in de Scouting Nederland app

De Scouting Nederland app dient als voorbeeld voor het inrichten van een Scoutingapp. Je kunt gemakkelijk zien hoe de verschillende modules er in 'real life' uitzien. Via een interactieve groep met andere appbeheerders kun je vragen stellen of tips uitwisselen. Stuur een mailtje naar communicatie@scouting.nl om toegevoegd te worden.