Appmodule van de maand: fotoalbums

Leer elke maand de ins en outs van een van de modules in de Scoutingapp. Zo word je al appgebruiker of appbeheerder een echte appmaster!

De fotomodule op je telefoon

De fotomodule is een digitaal foto-album in de Scoutingapp. Hierin kunnen foto’s opgeslagen worden van kampen, een gave opkomst of activiteit. De app sorteert de foto’s per album. De foto’s zijn vanuit de app te delen en te downloaden.

Met de pluslicentie is het mogelijk om vanuit de app zelf foto’s te uploaden en beheren.

De fotomodule in het appbeheer

Foto’s uploaden doe je makkelijk via het appbeheer. Het is ook mogelijk om een connectie te maken met Flickr, waardoor foto’s uit Flickr zichtbaar worden in de app.

Om foto’s toe te voegen klik je op ‘+ album maken’, je geeft de album een naam en geeft aan hoe je de foto’s wilt sorteren. De oudste eerst of juist de nieuwste. Hierna klik je op ‘toevoegen’, hiermee maak je het album aan. Het album verschijnt in het overzicht. Wanneer je erop klikt, kun je ‘foto’s toevoegen’.

Met de knop ‘content verwijzing’ kun je een melding sturen naar alle leden van de app. Zo kun je bijvoorbeeld laten weten dat je nieuwe foto’s hebt geüpload.

Meer tips? Kom bij de appbeheerdersgroep in de Scouting Nederland app

De Scouting Nederland app dient als voorbeeld voor het inrichten van een Scoutingapp. Je kunt gemakkelijk zien hoe de verschillende modules er in 'real life' uitzien. Via een interactieve groep met andere appbeheerders kun je vragen stellen of tips uitwisselen. Stuur een mailtje naar communicatie@scouting.nl om toegevoegd te worden.