Appmodule van de maand: de locatiemodule

Leer elke maand de in's en out's van een van de modules in de Scoutingapp. Zo word je al appbeheerder of appgebruiker een echte appmaster!

De locatiemodule op je telefoon

Via de locatiemodule kun je verschillende vooraf ingestelde locaties bekijken. Wanneer je een locatie opent zie je de beschrijving, het adres, telefoonnummer en website. Het is mogelijk om vanuit de app op ‘navigeren’ te drukken. De app opent dan Maps en vult automatisch de locatie in. Ook is het mogelijk vanuit de app te bellen naar het telefoonnummer dat is ingevuld bij de locatie en je kunt de website van de locatie bezoeken.

De locatiemodule in het appbeheer

In het appbeheer voeg je gemakkelijk locaties toe. Dit kan zowel door de lengte- en breedtegraad in te vullen als door het invullen van het adres van de locatie. Je kunt een foto toevoegen de die locatie weergeeft en een omschrijving toevoegen. Verder kun je dingen als de website, mailadres en telefoonnummer kwijt. De locaties zijn in te delen in categorieën, zo blijven alle locaties in de app overzichtelijk.

Meer tips? Kom bij de appbeheerdersgroep in de Scouting Nederland app

De Scouting Nederland app dient als voorbeeld voor het inrichten van een Scoutingapp. Je kunt gemakkelijk zien hoe de verschillende modules er in 'real life' uitzien. Via een interactieve groep met andere appbeheerders kun je vragen stellen of tips uitwisselen. Stuur een mailtje naar communicatie@scouting.nl om toegevoegd te worden.