25 jaar Pride in Nederland

Deze week is het 25 jaar geleden dat Pride Amsterdam voor het eerst werd gevierd. De week waarin we vieren dat iedereen zichzelf kan en mag zijn, en dat je verliefd mag worden op wie je wilt. Ook bij Scouting mag je zijn wie je bent, en daarom hebben de vrijwilligers van Landelijk team Spel een Rainbow Scouting toolkit (picknickmand) ontwikkeld. Dit kun je allemaal vrij gebruiken om meer te weten te komen, anderen te informeren of bijvoorbeeld spelmateriaal dat je zelf maakt te illustreren. Het is als het ware een virtuele picknickmand met voor elk wat wils! Behalve materiaal van Scouting staan er ook documenten tussen van andere organisaties en personen. Zo kregen we van een jeugdlid de sheets van een spreekbeurt en hebben we een infographic van Movisie toegevoegd met cijfers en feiten uit een groot onderzoek uit 2018.