Training voor regio-organisatoren, Deel 1

Als regio-organisator ben je de motor achter de regio-activiteiten voor alle speltakken of kaderleden. Bij het organiseren van zo'n activiteit komt van alles kijken, van planning tot catering tot coördineren. Vandaar dat het programma ook is ingericht op het organiseren van evenementen. Denk hierbij aan spelvisie, communicatie, motiveren, projectmanagement en leiderschap. De training bestaat uit twee trainingsdagen met tussendoor een persoonlijke opdracht die je in je regio uitvoert.

De training bestaat uit twee dagen, de eerste op 23 oktober 2022 en de tweede op 13 mei 2023.

De training vindt plaats op het Landelijk servicecentrum van Scouting Nederland, Larikslaan 5, Leusden.

Tijdens de eerste dag wordt ingegaan op een aantal onderwerpen:

- Basisvaardigheden, taken en verantwoordelijkheden van een regio-organisator

- Koppeling met de spelvisie van Scouting Nederland.

- Communiceren en motiveren

- Organiseren als organisator en het verzorgen van een speltakoverleg.

Tijdens de training is er veel gelegenheid tot uitwisseling met andere deelnemers. In de tussenliggende periode voer je een zelf geformuleerde praktijkopdracht uit, die in groepjes op de tweede dag gepresenteerd en nabesproken wordt.

Na het volgen van de training ben je niet automatisch gekwalificeerd voor de functie. Na de training neem je contact op met je de coördinator Activiteiten van je regiobestuur om met hem verder je kwalificatie af te ronden.

• Van: zondag 23 oktober 2022 10:00
  • Tot: zondag 23 oktober 2022 16:30