Scoutcentrum Buitenzorg

Midden in Nederland aan de rand van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug vind je Scoutcentrum Buitenzorg. Hét terrein voor Scouts en basisscholen die willen kamperen in het bos. Sinds 1949 is dit voormalig landgoed eigendom van Scouting Nederland. Het terrein wordt beheerd door vrijwilligers. Scoutcentrum Buitenzorg draagt sinds 2019 het SCENES keurmerk, dit betekent dat wij ons inzetten voor duurzaam kamperen. Op ons terrein en op onze website kunt u meer vinden over SCENES op Buitenzorg. Het terrein Scoutcentrum Buitenzorg bestaat uit 12ha bosgebied. Je vindt hier zeventien kampeervelden en een drietal binnenaccommodaties. De velden variëren van kleine veldjes geschikt voor een paar tenten tot grotere groepsterreinen. Elk kampeerveld heeft zijn eigen kampvuurplaats en er is voldoende stookhout beschikbaar. Activiteiten Buitenzorg biedt een aantal uitdagende activiteiten voor een goed gevuld en actief kamp, zoals boogschieten, leer- of houtbewerken, een survival bracelet maken, een parcours hoog tussen de bomen of mini-pionieren. Eveneens bieden wij programma's aan in het kader van milieu, natuur en duurzaamheid. Natuurlijk zijn ook meerdaagse hikes mogelijk, waarbij bijvoorbeeld overnacht kan worden op PBC Austerlitz. Omgeving Amsterdam, Utrecht en Amersfoort zijn gemakkelijk te bereiken per trein. In Baarn en omgeving worden door het jaar heen veel verschillende evenementen georganiseerd. Scoutcentrum Buitenzorg is een kampeerterrein bestemd voor Scoutinggroepen. Ook basisscholen zijn van harte welkom (van maandag tot en met vrijdag).

Adres Amsterdamsestraatweg 51
3744MA Baarn