Scouting Hoogvliet - Rietvoorstraat

Gebouw en faciliteiten Ons hoofdgebouw is duurzaam ontwikkeld en is afgestemd op de hedendaagse wensen van de Scouting. Voor het verhuurde gebruik heeft het gebouw de volgende voorzieningen: - Twee grote lokalen. Samen 110m² vloeroppervlakte, bestemd voor bijeenkomst en overnachten; - Leiderslokaal van 25m², bestemd voor bijeenkomst; - Gang van 26m², te gebruiken als garderobe; - Keuken van 10m² met gasfornuis met afzuigkap, spoelbak, koelkast en magnetron; - Sanitaire ruimte met 2 douches, 4 toiletten en een schoonmaakmiddelenkast; - Volledige verwarming (warmte terugwinsysteem) i.c.m. 24 uur per dag verse lucht d.m.v. een mechanisch ventilatiesysteem; - Water- en stroom voorzieningen aan de buitenzijde van het clubhuis; - Een inbraak en brandmeldinstallatie. Terrein, ligging en mogelijkheden Scouting Hoogvliet ligt aan de rand van de Oude Maas, middenin de groene gordel rond Hoogvliet. Scouting Hoogvliet bevindt zich in een rustige en kindvriendelijke omgeving. Rond het terrein staan, op enige afstand, een aantal woongebouwen en een woonwijk. Ons terrein heeft een totale grootte van ongeveer 5200m². Op het terrein staat een nieuw metalen en goed geïsoleerd hoofdgebouw dat voldoet aan de laatste bouw- en verhuurvoorschriften. Tevens staat op het terrein een houten bijgebouw en is er een grote kampvuurkuil aanwezig. Het grasveld heeft een afmeting van ca. 46m x 50m welke omringd is met bomen en gedeeltelijk is omringd met een sloot. Het grasveld mag dagelijks vanaf 8:00 tot 21:00 uur voor tal van spelactiviteiten worden gebruikt. Aan de achterzijden van ons clubgebouw is er een natuurtuin met diverse fruitbomen en een knusse hut. Bereikbaarheid Ons cluhuis en terrein zijn prima te bereiken vanaf diverse plaatsen in de omgeving. Zowel vanuit Rotterdam, Schiedam, Spijkenisse als vanuit andere plaatsen op Voorne Putten of uit Brabant zijn wij goed bereikbaar. Hieronder volgt een routebeschrijving van Rotterdam Centraal. Routebeschrijving openbaar vervoer vanaf Rotterdam Centraal: Ga naar Station Rotterdam Centraal. Neem metrolijn C/D richting ''De Akkers''. Uitstappen op metrostation Zalmplaat in Hoogvliet. Na ongeveer 5 minuten lopen bent op u de Rietvoornstraat 40. Routebeschrijving auto vanaf de snelweg afrit: Adres van het gebouw is Rietvoornstraat 40 Hoogvliet Adres van de parkeerplaatsvoorziening is Park Vossendijk 601 Hoogvliet. Gelieve i.v.m. de bewoners NIET op de Rietvoornstraat te parkeren. Naast ons terrein is er een grote parkeerplaats met ruimte voor meer dan 50 auto’s. Omgeving Binnen 500 meter treft u een twee kinderspeeltuinen, te weten “Zalmplaat” en “Meeuwenplaat”; Binnen 700 meter loopafstand treft u de supermarkt Lidl en een kleinschalig winkelcentrum ''Meeuwenpunt'' met diverse winkels; Binnen 900 meter komt u bij een klein winkelcentrum “In de Fuik” met o.a. een Jumbo, Aldi, authentieke bakker en slager, Kruidvat, DA drogist, snackbar, etc. Binnen 2000 meter komt u in het grote winkelcentrum van Hoogvliet “De Binnenban”; Binnen 2000 meter komt u bij Zwembad Hoogvliet; Binnen 300 meter is er een bushalte “Horsweg” naar het centrum van Hoogvliet; Binnen 800 meter treft u de metro welke naar de omliggende plaatsen gaat, zoals: - Spijkenisse - Schiedam - Rotterdam (geheel) - Den Haag Centaal (1 overstap op metroststion Slinge) - Capelle aan den IJssel (Scoutcentrum Rotterdam) - Hoek van Holland (strand)

Adres Rietvoornstraat 40
3192BN Hoogvliet Rotterdam