scouting utrecht-oost

Speleenheden

• Bevers
    Elke zaterdag van 10.00 tot 12.00 draaien de Bevers op hun scoutinggebouw; de Klim!
    Land Bevers Gemengd
  • Kabouters
    Wij zijn iedere zaterdag van 10:30 tot 12:30 op “De Klim” te vinden. Daar spelen wij in het land van Bambilië. Wij reizen van Holdorp, waar wij lekker sporten tot Haverhoek, waar wij heerlijke koekjes bakken en opeten. Je kunt in Bambilië eigenlijk van alles doen: muziek maken, knutselen, koken, spelletjes, sport, eigenlijk teveel om op te noemen.
    Land Welpen Meisjes
  • Welpen
    Ben je een jongen van 7 tot 11 jaar en houd je ervan om met een groep buiten te spelen en spelletjes te doen? Dan zijn de Welpen misschien wel wat voor jou. Elke zondag ochtend komen we met z’n allen op de Klim, ons clubgebouw aan de Koningsweg (310). Van 10.15 tot 12.30 doen we allerlei activiteiten. Van balspelletjes tot vuur maken, van tikkertje tot hutten bouwen, van korte spelletjes binnen tot grote bosspellen, de Welpen doen het allemaal. We proberen bij de Welpen weer eens andere dingen te doen dan die je thuis doet en op school kan. We zijn daarbij met de hele groep actief van het begin tot het einde!
    Land Welpen Jongens
  • Twinkels
    Welkom bij de Twinkels! De Twinkels is een speltak van Scouting Utrecht Oost. Een speltak voor jongens en meisjes met een verstandelijke beperking. Wij draaien om de twee weken op zaterdagen van 15:00-17:00 op de Klim. Daarnaast hebben we nog verscheidene activiteiten door het jaar heen, zoals weekenden, kamp, en nog veel meer. Ben je geintresseerd kom dan eens vrijblijvend kijken. Neem contact met on op via twinkels.suo@gmail.com
    Scouts met een beperking Welpen Gemengd
  • Gidsen
    Iedere vrijdag van 19.00 tot 21.00 uur
    Land Scouts Meisjes
  • Verkenners
    De verkenners zijn een groep jongens van 11 tot 15 jaar. Elke zaterdagmiddag van 14:45 tot 17:00 uur zijn wij op ons clubhuis 'De Klim' te vinden. We spelen veel balspellen, maar vaak doen we ook andere activiteiten. Dit varieert van een bosspel spelen tot het bouwen en afschieten van raketjes en van vlot varen tot vuur maken. Naast de ‘normale’ draaimiddagen staan er ook een hoop andere toffe dingen op het programma! Zo hebben we zeker vier weekendjes per jaar, een kerstdiner en zo nu en dan een ‘lange dag’, dan draaien we zaterdag de hele dag.
    Land Scouts Jongens
  • Sherpa's
    Vrijdag 19:00-21:00
    Land Explorers Meisjes
  • rowans
    Hallo, wij zijn een groep jongens in de leeftijd van 15 tot 17 jaar. Iedere woensdagavond van 20:00 ± 22:00 uur komen wij samen in ons clubgebouw “De Klim” aan de Koningsweg. Op deze avonden, waar gezelligheid voorop staat, doen wij allerlei activiteiten welke door ons zelf gekozen worden zoals; tennistournooi, partijtje voetballen, en af en toe een avondje zwemmen, schaatsen, bowlen.
    Land Explorers Jongens
  • Pivo's
    De Pivo’s zijn een groep jongeren van 17 jaar en ouder. Iedere vrijdagavond vanaf 21:00 uur zij zij in “De Klim” te vinden. Op deze gezellige avonden organiseren zij hun eigen activiteiten. De pivo’s bepalen hun eigen programma en werken de ideeën zelfstandig uit.. Naast het organiseren van deze activiteiten organiseren zij ook veel activiteiten. voor de hele groep; demonstratieweekend, carnaval, binnensportdagen, weekenden, enz. Natuurlijk gaan ook de pivo’s ook op zomerkamp. Afhankelijk van de financiële mogelijkheden vindt dit plaats in Nederland of in het buitenland. Het accent van de pivo-activiteiten ligt bij het opdoen van ideeën en deze uitwerken tot goede activiteiten. De meeste pivo’s worden na een aantal jaren staflid bij een van de andere afdelingen.
    Land Roverscouts Gemengd
  • Stam+T