#ScoutOn wint People's Choice Award

Net als zo veel bedrijven, merken en organisaties stond ook Scouting Nederland voor een uitdaging: hoe communiceren we in tijden van corona? Waar we normaal gesproken tweejaarlijks Scout-In organiseren om de duizenden vrijwilligers te bedanken en inspireren, sloegen we nu handen ineen met D&B Eventmarketing. Samen creëerden we een feestje op afstand met de sfeer van Scout-In, maar met gepaste maatregelen. Met #ScoutOn winnen we nu samen de People's Choice Award!

Tijdens het Best Event Awards (BEA) World Festival is #ScoutOn verkozen tot beste event volgens het publiek. Daar zijn we ontzettend trots op, want ook onze kijkende vrijwilligers hebben gestemd, waarvoor veel dank!

De inzending van D&B Eventmarketing

Om de Nederlandse Scoutingvereniging en al haar vrijwilligers te verenigen en te vieren, organiseerden we een energiek, hybride evenement op een typische 'Scouting'-manier - inclusief kampvuur! We gingen de uitdaging aan om een ​​hybride ervaring te organiseren voor een typische fysieke gemeenschap. Om het publiek erbij te betrekken, creëerden we ScoutON: de ultieme online scoutingervaring door gebruik te maken van typische scoutingactiviteiten en -gedrag.

De verschillende Scoutingverenigingen werd gevraagd om in kleine groepjes thuis samen te komen om deze unieke one night-only ervaring samen te beleven. 3 genomineerde teams van vrijwilligers woonden de uitzending live bij De openluchtshow werd live uitgezonden vanaf het Scoutinglandgoed in Zeewolde.

We bouwden een kampvuur waarop een bekende Nederlandse chef-kok op een interactieve manier kampvuursnacks kookte, zodat mensen thuis ze ook konden maken. Verder: interactieve muziekintermezzo's door onze live band, een live-videoverslag van een 'voorzitter-dropping', een Scouting Quiz, verschillende foto-uitdagingen, een live-feedchat op het scherm voor interactie met de kijkers, een videoboodschap van de Nederlandse koningin en meester van alle scouts (Bear Grylls!) en een speciale Scouting DJ zorgden ervoor dat het feest de hele nacht doorging!