Scoutinggroep genomineerd voor Nationale Vrijwilligersprijzen

De selectiecommissie van de Nationale Vrijwilligersprijzen heeft vandaag, donderdag 4 april, de zes genomineerden bekend gemaakt die kans maken op de hoofdprijs van € 15.000. Scoutinggroep de Spoorzoekers uit Rotterdam is één van de zes genomineerden, van harte gefeliciteerd! De zes genomineerde organisaties ontvangen sowieso € 2.000 en met hen wordt een documentaire over hun vrijwilligerswerk gemaakt. De bekendmaking van de winnaar vindt plaats op 14 juni tijdens een feestelijke prijsuitreiking.

In totaal hebben 40 Scoutinggroepen een vlog ingestuurd naar de Nationale vrijwilligersprijzen. De vlog van Scoutinggroep de Spoorzoekers viel in de smaak bij de selectiecommissie. De vlog is een mooie mix van enthousiaste vrijwilligers en persoonlijke anekdotes. De boodschap is dat je bij Scouting jezelf kunt zijn en iedereen erbij hoort, ongeacht je afkomst.

In totaal zijn er 284 vlogs ingestuurd. Naast de zes genomineerden, zijn 80 vlogs beloond met € 750. Daarvan hebben acht Scoutinggroepen deze mooie geldprijs in de wacht gesleept: Scouting de Verbinding (Lemelerveld), Scouting Hamaland (Doetinchem), Scouting Miguel Pro (Raalte), Scouting Panta Rhei (Nuenen), Scouting Roothaangroep (Doetinchem), Scouting Schonauwen (Houten), Scouting St. George (Assen) en Scoutinggroep de Argonauten (Hilversum). Allemaal van harte gefeliciteerd!

Over de Nationale Vrijwilligersprijzen

De Nationale Vrijwilligersprijzen zijn er speciaal om vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties te waarderen en in het zonnetje te zetten. Voor meer informatie ga je naar de website van de Nationale Vrijwilligersprijzen.