Scouting Nederland leeft mee met scouts in conflictgebied

Scouting Nederland leeft mee met alle scouts in Israël en de Palestijnse gebieden. In tijden van oorlog en gewapend conflict zoals nu in Israël en Palestina, leven duizenden kinderen en jongeren, waaronder onze scouts, in een onveilige situatie. Er is verlies van familie en vrienden, er is angst, honger, wanhoop en geen hoop op een toekomst. De ontwikkeling van kinderen en jongeren, dat waar Scouting voor staat, staat door de oorlog enorm onder druk.

Scouting Nederland roept op tot een staakt het vuren zodat de vrede en veiligheid van alle bewoners in Israël en de Palestijnse gebieden terugkeert en kinderen en jongeren weer hoop krijgen op een toekomst waarin ze zich kunnen ontwikkelen. Of het nou bij Scouting is of daarbuiten. In contact met leeftijdsgenoten, buiten in de natuur. Tijdens activiteiten waarin ze vrienden kunnen maken, op een plek waar iedereen welkom is en waar het veilig is om zich te kunnen ontwikkelen.