Levensgroot kunstwerk voor Scoutingvrijwilligers

Scouting Nederland heeft een gigantisch groot kunstwerk op de muur laten schilderen voor al haar vrijwilligers. Het kunstwerk van 9 meter breed en 4 meter hoog van kunstenaar Roy Valk van https://www.mooiemuur.nl/, is te zien in de street-art omgeving van rotonde de Berenkuil in Eindhoven. Hiermee bedankt Scouting haar ruim 30.000 vrijwilligers in het hele land voor hun tomeloze inzet om kinderen en jongeren een mooie vrije tijdsbesteding te bieden en te werken aan hun ontwikkeling.

Jaar van de vrijwillige inzet

2021 is het jaar van de vrijwillige inzet, en Scouting doet als een van de grootste vrijwilligersorganisaties mee met de slogan Mensen maken Nederland avontuurlijker. Hiermee wil Scouting niet alleen haar vrijwilligers bedanken voor hun inzet, maar ook de nieuwsgierigheid wekken bij potentiële nieuwe vrijwilligers. De modellen op de tekening zijn een leidster en een jonge scout uit de leeftijdsgroep van de welpen (7-11 jaar) van de Eindhovense Scoutinggroep Wielewaal, waar zij beiden actief zijn. Van de making off is een filmpje gemaakt, zodat ook scouts in het hele land kunnen meegenieten van dit bijzondere kunstwerk. Dit filmpje is hier te bekijken:

Volgens Wendy van Rossum, woordvoerder van Scouting Nederland, komt de tekening op een goed moment. “Met de lockdown mogen Scoutinggroepen helaas geen fysieke opkomsten draaien en wordt er extra veel van hen gevraagd om op creatieve wijze elke keer weer iets online te organiseren voor de kinderen en jongeren. Natuurlijk voorzien we ze van leuke ideeën, maar het blijft een uitdaging. We hebben veel bewondering voor hoe onze vrijwilligers er elke keer weer de schouders onder zetten.”