JOTA-JOTI brengt scouts wereldwijd samen in de cloud(s)

Van 20 tot en met 22 oktober 2023 staat de Scoutingwereld in het teken van communiceren via amateurradio en internet. Duizenden scouts in Nederland doen mee aan het wereldwijde JOTA-JOTI, hét jaarlijkse communicatie- en techniekevent.

Tijdens JOTA-JOTI, de Jamboree On The Air en de Jamboree On The Internet, maken scouts over de hele wereld contact met elkaar via de vele vormen van communicatie die er bestaan. Voorbeelden hiervan zijn WhatsApp, Instagram, maar ook morsecode en amateurradio. De JOTA-JOTI is dus een combinatie van communicatie en techniek en biedt een mooie kans voor kinderen en jongeren om zich persoonlijk te ontwikkelen op het wereldwijde web.

Iedere deelnemende groep bouwt een metershoge zendmast. De scouts maken zo contact met andere Scoutinggroepen wereldwijd. Zo komt de hele wereld samen in verschillende clubhuizen in Nederland!