Tijd voor dilemma's en inspiratie: herdenken, vrede en oorlog - Webinarweken Besturenmaand

Waar denk jij aan als je Scouting verbindt met oorlog, vrede en herdenken? In dit webinar komt van alles naar voren wat scouts doen en hebben gedaan rondom deze thema's en dus ook wat jij kan doen. Verhalen van toen en nu; inspirerende programmaideeën, praktische handvatten, en ook een interactief deel waarin je zelf aan het denken gezet wordt. Met voldoende ruimte voor vragen en eigen inbreng.

Kijk je ook wel eens het nieuws en denk je... wat moet er komen van deze wereld? Of wat als ik in die situatie zou zitten... wat zou ik doen? Scouts hebben vaker voor zulke dillema's gestaan. Team Vrijheid in Herdenken, bekend van de Nationale Herdenking op de Dam, kan je hierover veel vertellen en gaat graag in gesprek.

We staan stil bij inspirerende verhalen van toen en nu. We staan ook stil bij de vraag of scouts van nu nog iets hebben aan die verhalen van toen. Wat kunnen we leren van eerdere dilemma's gerelateerd aan thema's van nu zoals conflict (voorkomen), discriminatie, in gesprek blijven en veel andere thema's. Maar natuurlijk ook hoe je dan met scouts van nu aandacht kunt besteden aan thema's als Vrijheid en Herdenken. Met een interactief deel willen we jullie daar een voorproefje van geven. Veel scouts zijn daarnaast actief bij lokale herdenkingen, ook daarvoor kunnen we praktische handvatten geven.

Kortom een veelzijdig en interactief webinar, met voldoende ruimte voor vragen en eigen inbreng. Omdat scouts altijd dingen doen om de wereld wat beter achter te laten. Dat deden ze toen en doen we nu!

• Van: maandag 11 maart 2024 20:30
  • Tot: maandag 11 maart 2024 21:30