Alweer gedoe in mijn groep - Webinarweken Besturenmaand

We hebben er allemaal mee te maken: gedoe in de groep. Misschien komt het bij jou maar af en toe voor. Of heb je iemand die continue ruzie lijkt te zoeken en dan met die één dan met een ander overhoop ligt. Of heb je net de afgelopen tijd een aantal op zichzelf staande situaties achter elkaar gehad en vraag je je af wanneer het ophoudt? Want op ‘gedoe in de groep’ zit niemand te wachten. Het kost energie die we liever aan andere zaken besteden.

In dit bestuurscafé gaan we graag met jou van gedachten wisselen over wat je zoal doet en kunt doen. We zijn benieuwd hoe jij ermee omgaat als zich iets voordoet. Wat vind jij meer en minder succesvol? Daarvan kunnen we van elkaar leren. We horen ook graag of Scouting Nederland ons weet te vinden als het nodig is. Of nog niet? Waarom (nog) niet? Zijn er belemmeringen om bij SN aan te kloppen? En zo ja, hoe kunnen we die wegnemen?

Van onze kant willen we jou laten weten wie we zijn en wat we jou kunnen bieden. Wat is jouw beeld van conflicten binnen Scouting? Hoe handelt Scouting Nederland bij een melding? Wat vind jij goed en wat (nog) niet of kan beter? Hoe kunnen we elkaar helpen om het beter te stroomlijnen? Dit is ons doel. We willen ervoor zorgen dat dreigende conflicten snel door jou worden gesignaleerd. Dat ze zo dicht mogelijk bij de groep worden opgelost. En landelijk opererende bemiddelaars kunnen worden ingezet als dat nodig is.

• Van: donderdag 14 maart 2024 20:30
  • Tot: donderdag 14 maart 2024 21:30