Trainersvaardigheden A

Ben jij beginnend trainer, instructeur, vakopleider of praktijkbegeleider/praktijkcoach?

Dan is deze training wellicht iets voor jou!

Voor wie?

Trainersvaardigheden A is bedoeld voor (beginnende) trainers, instructeurs, vakopleiders, praktijkbegeleiders of praktijkcoaches die trainingen of workshops geven aan vrijwilligers die op groeps- of regioniveau actief zijn binnen Scouting Nederland. In Trainersvaardigheden A komen onderwerpen aan bod zoals didactische werkvormen, leerstijlen, feedbackvaardigheden en presenteren. We verwachten dat je al minstens één keer zelf training hebt gegeven zodat we tijdens dit trainingsweekend regelmatig de verbinding kunnen leggen naar jouw eigen praktijkervaring. Ook als je al meer trainerservaring hebt ben je van harte welkom. We zorgen ervoor dat aan ieders persoonlijke leerwensen tegemoet wordt gekomen.

Wanneer en waar?

Deze training vindt plaats op zaterdag 11 en zondag 12 maart 2023. We beginnen op zaterdag om 10:00 bij Scouting Nederland (Larikslaan 5 in Leusden). Net voor het avondeten verhuizen we met de hele groep naar Scouting Soekwa (Pottenbakkerlaan 34 in Hoogland Amersfoort). Daar hebben we het diner, avondprogramma en kunnen we ook overnachten. Ook op zondag worden de blokken daar gegeven. Natuurlijk kunnen we carpoolen van Leusden naar Hoogland, dus ook als je met het OV naar Leusden komt is dat geen probleem.

Wat kost het?

De kosten bedragen 59 euro, inclusief maaltijden, cursusmateriaal en overnachting. Als je dat wilt dan kun je ook het boek ‘Trainen, een praktijkgids’ van Karin de Galan via ons bestellen. Dit kun je aangeven op het inschrijfformulier. Het boek kost EUR 32,50. Je kunt het boek ook zelf bestellen bij bijvoorbeeld bol.com.

Goed om te weten

Naast Trainersvaardigheden A is er ook een trainingsweekend Trainersvaardigheden B. Trainersvaardigheden B is bestemd voor dezelfde doelgroep en behandelt onderwerpen als het ontwikkelen van een volledige training, groepsdynamiek en het omgaan met weerstand. De datum en locatie voor het weekend Trainersvaardigheden B worden later dit jaar bekend gemaakt. Afhankelijk van de competenties die je nog wilt ontwikkelen kun je kiezen voor trainersvaardigheden A en/of B, de volgorde maakt niet uit. Het is niet verplicht om één of beide trainingen te volgen om gekwalificeerd trainer te kunnen worden.

• Van: zaterdag 11 maart 2023 10:00
  • Tot: zondag 12 maart 2023 16:00