HIT

De HIT is een landelijke ledenactiviteit van Scouting Nederland. Het staat voor Hikes, Interessekampen en Trappersexpedities, en wordt ieder jaar gehouden in het Paasweekend. Op verschillende plekken, verspreid over Nederland (en een beetje België en Duitsland) kun je alleen of met je Scoutingvrienden naar een leuk en gezellig weekend, samen met andere scouts uit het hele land.

De HIT is hét Scoutingevenement waarbij JIJ mag kiezen wat voor gaaf avontuur je gaat beleven. Dat kan bijvoorbeeld een hike zijn: je loopt, fietst, vaart of rijdt daarbij een route door de omgeving, en komt ondertussen verschillende posten tegen. Of je kiest voor een interessekamp: je leert er bijvoorbeeld kamperen, paardrijden, koken, EHBO of je beleeft een spannend avontuur rond een themaverhaal. En wie van een echte fysieke uitdaging houdt, kan kiezen voor een trappersexpeditie waarbij je conditie en je uithoudingsvermogen flink op de proef worden gesteld.