Deelkwalificatietrainingen 5, 6 en 7 ( Programma voorbereiden, Programma evalueren en Persoonlijke ontwikkeling

5. programma voorbereiden
In deze deelkwalificatie wordt ingegaan op hoe je als leidinggevende een programma kunt voorbereiden en hoe je dat samen kunt doen met jeugdleden.
Na het doorlopen van deze module:
• Kun je op verschillende manieren activiteiten voorbereiden.
• Kun je samen met jeugdleden op een actieve manier een programma voorbereiden.

6. programma evalueren
In deze deelkwalificatie wordt ingegaan op hoe je als leidinggevende een programma kunt evalueren en hoe je dat samen kunt doen met jeugdleden.
Na het doorlopen van deze module:
• Kun je op verschillende manieren activiteiten evalueren.
• Kun je samen met jeugdleden op een actieve manier een evaluatie uitvoeren.

7. Persoonlijke ontwikkeling
Persoonlijk ontwikkeling is het ontwikkelen van je eigen vaardigheden. Persoonlijke ontwikkeling is een breed concept dat bestaat uit verschillende elementen, waaronder de ontwikkeling van jouw zelfbewustzijn, identiteit, talenten en het benutten van jouw potentieel.

Werken aan je persoonlijke ontwikkeling doe je door je bewust te worden van alles wat er in je mars hebt en aan de slag te gaan om dit te verbeteren. Binnen Scouting krijgt de persoonlijke ontwikkeling van jeugdleden vorm door de doorlopende leerlijn, participatieladder en de progressiematrix. Ook volwassenen ontwikkelen zich binnen Scouting door de activiteiten en ervaringen die zij opdoen.

• Van: zaterdag 01 april 2023 09:00
  • Tot: zaterdag 01 april 2023 21:00