Club official 2 cursus

Bij de meeste Groepen is het winterseizoen in volle gang. Maar achter de schermen wordt er overal al hard gewerkt aan alle wedstrijden die het aankomende vaarseizoen georganiseerd gaan worden, zoals de het NK lelievlet (LSZW), de Kaagcup en alle regionale zeilwedstrijden. Voor al deze wedstrijden staat er elk jaar weer een grote groep vrijwilligers klaar om de wedstrijdbanen uit te leggen, de veiligheid te garanderen en de start en finish in goede banen te leiden. En net als alle zeil wedstrijden probeert ook scouting de zeilwedstrijden zoveel mogelijk volgens een aantal standaard regels organiseren.

Om dit te waarborgen en om jullie wedstrijd ervaringen uit te wisselen. Bieden wij op 18 februari de cursus “Club official 2” aan.

In deze cursus leer je alle afspraken waaraan een zeilwedstrijd moet voldoen en geven wij een aantal tips over hoe dit in de praktijk toe te passen, ook horen wij graag jullie ervaringen want ook van elkaar kan je hoop leren.

Dingen die aan bod zullen komen zijn onder andere:

Algemene organisatie
De start
Het uitleggen van de Baan
De Finish
Veiligheid op het water

Deze cursus wordt ondersteund door het Watersport verbond en na afronding van de cursus en een thuis te volgen online module krijg je namens het watersport verbond het certificaat clubofficial 2, welke zowel binnen als buiten scouting ingezet kan worden.

Dus zit je momenteel in een wedstrijd comité of wil je graag mee helpen bij de verschillende wedstrijden die scouting elk jaar organiseert. En lijkt het jou leuk om nog meer te weten te komen over het organiseren van een zeilwedstrijd.

Geef je dan op via deze link: Inschrijf formulier club official 2

We zien jullie graag op 18 februari 2024