Schadeverzekeringen voor waterscouting

Veiligheid is een belangrijk onderwerp binnen Scouting. Desondanks zit een ongeluk in een klein hoekje. Een aantal verzekeringen is collectief door Scouting Nederland afgesloten en maakt onderdeel uit van je lidmaatschap. Daarnaast is het mogelijk om voordelig aanvullende verzekeringen af te sluiten die passen bij de activiteiten die je als Scoutinggroep onderneemt.

Voor de algemene verzekeringen ga je naar deze pagina.

Voor waterscouting groepen gelden dezelfde verzekeringspunten als voor andere groepen, voor het varen op het water en aanverwante onderwerpen en daarbij verblijven kun je specifiek denken aan de volgende verzekeringen:

Botenverzekering

• Scoutinggroepen kunnen een verzekering voor hun boten afsluiten. De verzekering dekt onder andere het verlies en beschadiging door storm, onweer, schipbreuk, stranding, aanvaring, omslaan, zinken, brand, explosie en zelfontbranding, en schade door nalatigheid en verzuim van de schipper. Daarnaast omvat de verzekering een dekking voor het aansprakelijkheidsrisico bij letselschade. Meer informatie en direct afsluiten (via Aon).

• Voor scouts en Scoutinggroepen is het mogelijk om via Scouting Nederland een reis- en bagageverzekering af te sluiten. De deelnemers aan door Scoutinggroepen georganiseerde reizen of kampen zijn hiermee verzekerd gedurende de reis of het kamp. De verzekering wordt, voorafgaand aan de reis, via Scouts Online afgesloten. De reisverzekering heeft standaard een werelddekking. Deze dekking is inclusief wintersport en andere gevaarlijke sporten.

Verzekering afsluiten (via Scouts Online)

• De transport-/verblijfsverzekering kan afgesloten worden voor vervoer en verblijf, onverschillig voor welke gelegenheid van, naar en binnen diverse plaatsen binnen Nederland, inclusief het verblijf aldaar, al dan niet in gebruik, van onder andere de volgende zaken:

Tenten, materialen, uitrusting, keukenbenodigheden.
    Film-, geluids-, zend- en verlichtingsapparatuur.
    Overige benodigdheden.
    Meer informatie en direct afsluiten (via Aon)