fotolijn

Tool - Ledenadministratie

Op zoek naar informatie over je leden? Met de ledenadministratie zijn alle aangemelde en actieve leden te vinden met al hun relevante scouting-informatie.

Praktische informatie

Waar is het verkrijgbaar? Scouts Online
Waar kan ik meer informatie vinden?   Je kunt hier de handleiding downloaden

Toelichting

Welke gegevens kun je bekijken/wijzigen?
Met de ledenadministratie kan iedereen zijn eigen NAW- en inloggegevens beheren. Daarvoor kan elk lid zijn gegevens inzien en aanpassen na het inloggen op Scouts Online.
Elk team heeft toegang tot gegevens van de leden van het team waar hij/zij deel van uitmaakt; een team kan een speltak zijn of een bouwcommissie of het bestuur etc. De secretaris of de gegevensbeheerder kunnen bij de gegevens van alle leden van de groep of het desbetreffende team.
Daarbij wordt rekening gehouden met de privacywetgeving zoals die geldt.

Mailen van de leden
Via deze module in Scouts Online kan je leden mailen. Hiervoor hoef je niet via een eigen mailbox je mail te verzenden. Als er wijzigingen zijn omdat bijvoorbeeld iemand overvliegt of een andere rol krijgt, kan je dat hier verwerken, zodat het team overzicht blijft houden wie er lid zijn.

Waar worden de gegevens gebruikt?
De gegevens van de ledenadministratie worden gebruikt binnen vrijwel alle andere modules van Scouts Online, zoals de evenementenmodule, de contributiemodule en de verhuurmodule. Zo voorkomen we dat als je je inschrijft voor een kamp of evenement, je telkens dezelfde informatie hoeft in te vullen.

Training?
Voor de mensen die veel in de ledenadministratie werken is het is handig om een SOL-training te volgen die een paar keer per jaar wordt gegeven.