fotolijn

Speluitleg voor explorers

Explorers regelen de meeste dingen zelf: de draaien hun eigen opkomsten en organiseren zelf hun expeditie. Ook hun afdeling runnen ze zelf, ze kiezen een afdelingsbestuur en beheren de financiën van de afdeling. De begeleiding doet actief mee in het door de explorers opgestelde programma en helpt als een plan dreigt te stranden.

Het bedenken van een uitdagend programma is voor explorers vaste prik. Explorers bedenken hun eigen programma en kunnen er ook voor kiezen om projecten te doen. Een project is een activiteit die langer duurt dan één opkomst en is dus een stuk omvangrijker als het gaat om organisatie. Op de explorersite zijn allerlei handige hulpmiddelen te vinden wat betreft programmeren en het opzetten van een project.

Spelmaterialen

Om met het spelaanbod aan de slag te kunnen, zijn er in de ScoutShop verschillende artikelen te koop die je hierbij kunnen helpen. Je kunt de Explorergids bestellen, dit is het boek voor zowel explorers als begeleiding. Explorers doen ideeën op voor de expeditie, krijgen de beste programmeertips en gaan aan de slag met jaarbadges, insignes en awards. Het laatste deel van de gids, het Explorerkompas, is speciaal voor begeleiding. Hierin lees je alles over de ontwikkeling van explorers en over de rollen die jij als begeleider kunt aannemen. Naast de boeken vind je nog meer handig materiaal in de ScoutShop, zoals de jaarbadges en insignes, het speltakteken explorers en de speltakvlag.

Ook online zijn er allerlei materialen te vinden die je helpen bij het begeleiden van explorers, zoals de uitleg bij de jaarbadges en informatie over de progressiematrix. Kijk hiervoor in de Downloads.

Delen op: