Scoutfit

Als je lid bent van Scouting, krijg je ook echte Scoutingkleding. Die kleding heet een Scoutfit. Je kunt de Scoutfit blouse dragen, maar een Scoutfit kan ook bestaan uit een Scoutfit trui of Scoutfit T-shirt. Uiteraard draag je daarnaast de groepsdas van de Scoutinggroep waar je lid van bent. Het voordeel hiervan is dat we als scouts beter herkenbaar zijn. De Scoutfit kun je kopen bij de Scoutshop.

Het Scoutfit T-shirt en de Scoutfit trui zijn blauw met het logo van Scouting Nederland erop, en er zijn zes kleuren Scoutfit blouses: rood voor bevers, groen voor welpen, beige voor scouts, brique voor explorers, roverscouts, plusscouts en bestuursleden, blauw voor waterscouts en grijs voor luchtscouts.

scouting_scoutfit_3_scouts.jpg

Waar zitten welke badges op je Scoutfit?

Iedere badge heeft een eigen plek op je Scoutfit. Hieronder zie je waar welke tekens op je Scoutfit horen.

Voor funbadges, zoals de welkomstbadge, themafiguurbadges en de spreekbeurtbadge is geen officiële plek afgesproken. We adviseren hiervoor de afspraken binnen de groep te volgen. Doe daarvoor dus navraag bij je leiding. Zorg ervoor dat je blouse niet te vol wordt, er worden geen badges op de rug of iets dergelijks geplaatst. Sommige scouts kiezen er ook voor deze badges op bijvoorbeeld een kampvuurdeken te bewaren. Bij de veelgestelde vragen vind je meer informatie over het dragen van de Scoutfit.

Scoutingspel