Regioactiviteit voor explorers

Wat is er leuker dan andere explorers van de regio te ontmoeten? Dit kun je doen tijdens een super leuke regioactiviteit, die je als explorer zelf organiseert. Je kan met een regioactiviteit groter en uitdagender uitpakken dan je normaal met je afdeling doet.

Thema 2024

De spelbrochures voor regioactiviteiten staan dit jaar qua thema en activiteiten in het teken van het spelthema ‘‘De klok tikt door!’. Dit spelthema is gekozen om op een speelse manier aandacht te besteden aan duurzaamheid en het goed omgaan met natuur en milieu voordat het te laat is. Het thema dient daarbij als een rode draad die als basis dient voor het thema en de activiteiten van landelijke en regionale activiteiten, zoals de Bever-Doe-Dag, de Jungledag, de regionale Scoutingwedstrijden en dus ook voor regioactiviteiten voor explorers en roverscouts.

Wil je een regioactiviteit in een eigen thema organiseren? Dat kan natuurlijk ook en hiervoor is een aparte brochure beschikbaar met tips en tricks voor het organiseren van grote activiteiten in regio en admiraliteit.

Ben jij regio-organisator?

Regioactiviteiten zijn groter en uitdagender dan activiteiten die explorers normaal in hun eigen groep doen. Als regio-organisator heb je een grote rol bij de organisatie van deze activiteiten. Op de pagina voor regio-organisatoren vind je informatie over de functie, het ontwikkelen van je competenties en het behalen van je kwalificatie als regio-organisator.

Scoutingspel