Labelterreinen

Kamperen op z'n scouts; dat doe je op de ruim twintig labelterreinen van Scouting. Deze kampeerterreinen worden door scouts beheerd en liggen op de mooiste plekken in Nederland. Voor scouts, door scouts kamperen scouts dus op ‘eigen’ terrein. Een overzicht van alle labelterreinen vind je op de adressenlijst en op de kaart onderaan deze pagina.

Op een labelterrein kan iedere scout uit binnen- of buitenland terecht om te kamperen en dan bedoelen we écht kamperen. Je kunt kamperen met je groep of in kleiner verband. Sommige terreinen beschikken ook over groepsaccommodaties, zodat je hier ook met de jongere speltakken op kamp kunt.

Op een Scouting Labelterrein ontmoet je kampeerders die hetzelfde zoeken als jij: de mogelijkheid om op zijn scouts te kamperen. Op labelterreinen heb je genoeg privacy, maar kun je ook andere groepen ontmoeten. Overleg of je samen een kampvuur kunt houden, speel samen een avondspel of wissel speurtochten uit.

Een aantal terreinen verwelkomen ook niet-scouts en Scoutingfamilies. Veel terreinen zijn namelijk ook zeer geschikt voor scholen of andere organisaties met een educatieve doelstelling. Kijk voor meer informatie op de sites van de terreinen zelf.

Scoutingspel