Spelideeën per speltak

Internationaal is een van de acht activiteitengebieden die regelmatig in het Scoutingprogramma aan bod komt.

De internationale activiteiten passen ook goed binnen de spelvisie S.C.O.U.T.S:

• Samen: De onderlinge verbondenheid die scouts over de hele wereld met elkaar voelen.
  • Code: Normen en waarden: overeenkomsten en verschillen in andere culturen.
  • Outdoor: Kennis over de natuur als leefomgeving in andere regio’s in de wereld.
  • Uitdaging: Het buitenland als avontuur; letterlijk grenzen verleggen draagt bij aan persoonlijke ontwikkeling.
  • Team: Elkaar helpen en leren om steeds meer van de wereld te ontdekken.
  • Spel: Het buitenland als inspiratie en verbeelding voor het bedenken van activiteiten

Daarvoor hoef je niet meteen op kamp naar het buitenland of naar de World Scout Jamboree. Je kunt ook in de wekelijkse opkomst van je speltak een internationale activiteit doen, terwijl je gewoon in of om je clubhuis blijft. In de activiteitenbank vind je tal van uitgewerkte activiteiten op het gebied van internationaal. Zoek op internationaal, buitenland of culturen:

Scoutingspel