Labyrint Europa

Europa heeft meer dan 40 landen. Maak dan maar eens een keuze waar je naartoe wilt. Als je niet uitkijkt kom je in een doolhof: het labyrint Europa. Wees daarin je eigen gids door een variant op het spel Triviant of het Scoutingspel Levend bingo te maken. Het levert je zoveel verschillende informatie op waar je nog stevige discussies over kunt hebben. Doe dat spelenderwijs en zorg ervoor dat de sfeer op reis goed blijft.

Triviant - Traveling purscout

Zoek zelf de uitleg van het spel Triviant op en speel het spel volgens de regels. Maak wel zelf de vragen over de landen waar je aan denkt om naartoe te gaan.

Levend landenbingo

Op jacht naar volle bingokaarten kom je door heel Europa.

Lagerhuis (in activiteitenbank)

Het Lagerhuis is een levendig spel om te kunnen discussiëren. Speel het Lagerhuis na en voer discussie aan de hand van stellingen over landen.

Eerst voor, daarna tegen

Wil jij absoluut naar Spanje, maar moet je anderen juist ervan overtuigen dat je niet naar Spanje wilt? Of je hebt geluk en mag je anderen overtuigen waarom het kamp in het land van jouw keuze moet zijn.

Scoutingspel