All-inclusive <-> all-exclusive

Voor een paar honderd euro kun je all-inclusive een week op een resort in Spanje zitten. Maar is dat wel wat je echt wilt? Ga je naar het buitenland om te relaxen of zoek je het avontuur? Met Scouting kun je op allerlei manieren het buitenland ontdekken. Een eigen kamp op een terrein ligt voor de hand, maar heb je weleens gedacht aan een internationaal Scoutingterrein, gezamenlijk kamp bij een buitenlandse groep, een nationale Jamboree, een... ehh… Misschien bedenk je zelf wel iets unieks. Feit is dat ieder soort kamp zo zijn plus- en minpunten heeft. Dat kun je ontdekken door een van de volgende activiteiten te doen.

Organiseer je eigen vakantiebeurs

Een beetje over een vakantiebeurs slenteren om ideeën op te doen is altijd leuk. Op een vakantiebeurs is er altijd sfeer. Dat komt doordat de reisorganisaties in de stands jou al willen laten beleven hoe leuk en bijzonder hun reis is. Hoe weten ze je te verleiden? Dat ontdek je door zelf een stand samen te stellen en op te bouwen om een bepaald type kamp te promoten. Ieder doet dat met een ander type kamp, zodat je samen je eigen vakantiebeurs voor Scoutingkampen hebt.

Materialenspel

Wat voor soort kamp je ook wilt, je hebt er altijd materialen voor nodig. Heb je dat wel? Hoe kom je eraan? Hoe krijg je het mee? Bij dit spel kan het er lekker chaotisch aan toegaan en vraag je je soms af of het wel handig is om dat absurd grote ding mee te nemen.

Keuzecarrousel

Waarom is het leuk om ver weg te gaan? Wat verwacht je van de scouts op je gezamenlijke kamp? Is het wel zo leuk, al die outdoor activiteiten in de Alpen of Ardennen? Wat is het verschil tussen een kamp op een internationaal terrein en een internationaal Scoutingevenement? Met dit eenvoudige spel laat je de typen kampen en hun kenmerken rondgaan.

Scoutingspel