Problemen oplossen

Lukt het niet alleen en heb je hulp nodig? Dan staan hier wat tips.

Spelteam Rainbow Scouting

Heb je vragen over LHBTQIA+ en Scouting, zoals hoe je met een bepaalde situatie om kunt gaan in je groep? Stuur een mail naar rainbowscouting@scouting.nl en vrijwilligers uit het team van Rainbowscouting nemen contact met je op.

Iedereen is anders

Ben je er nog niet helemaal uit wie je bent of op wie je valt? Dat is helemaal niet erg, iedereen doet dit op diens eigen tempo en eigen manier. Sommige mensen willen helemaal geen label op zichzelf plakken en andere juist weer wel. Jij bent jij! De website www.iedereenisanders.nl probeert jou een stuk op weg te helpen om beter te snappen hoe jij in elkaar zit. Iederéén is anders, je staat er dus niet alleen voor. Of je nu lesbisch, homo, bi, trans, intersekse, pan, non-binair, aseksueel of cis hetero bent, jij bent welkom!

Switchboard

Mocht je met iemand in gesprek willen of anderen willen ontmoeten, kijk dan op switchboard.coc.nl. Hier kun je advies krijgen en informatie vinden.
Ook kun je chatten, mailen of bellen. Geen vraag is te gek, stel hem en je wordt verder geholpen.

Genderpraatjes

Ook bij Genderpraatjes kun je terecht om te chatten, mailen of bellen. Deze jongerenlijn is speciaal voor jongeren tussen de 12 en 26 die worstelen met of vragen hebben over hun genderidentiteit. Kijk op www.genderpraatjes.nl voor meer info.

Of kijk bij de onderstaande belangenorganisaties

• Het COC komt op voor de belangen van LHBTI+ personen en streeft naar een diverse en inclusieve wereld waar mensen zich tot hun volle potentieel kunnen ontwikkelen, ongeacht hun seksuele oriëntatie, genderidentiteit of -expressie en geslachtskenmerken. Net als Scouting is COC Nederland een organisatie van regionale lidverenigingen. Er is dus altijd een COC bij jou in de buurt.
  • Op deze website van transgendernetwerk Nederland (TNN) staat meer informatie over transgender, praktische informatie en informatie over de transgender community.
  • Deze website is van NNID, de Nederlandse organisatie voor seksediversiteit. De website geeft informatie over intersekse en actuele intersekse thema’s en verwijst naar organisaties die je meer over intersekse kan vertellen.

Scoutingspel