Info voor jeugdleden

Handig om te weten

Community

Jong&Out is dé community voor iedereen tot en met 18 jaar, wat je seksuele oriëntatie en genderidentiteit ook is. Jong&Out is er speciaal voor en door jongeren tot en met 18 jaar oud. Je kan op de hoogte blijven van wat je vrienden doen, nieuwe jongeren ontmoeten, met elkaar chatten en nog veel meer! Je hoeft je nieuwe vrienden niet alleen online te spreken, ontmoet elkaar op een Jong&Out meeting bij jou in de buurt! Jong&Out heeft een app en een website, maar je kunt elkaar ook live ontmoeten.

Coming Out Simulator

Coming Out Simulator is een soort game (in het Engels) waarin je kunt uitproberen wat er gebeurt als je op verschillende manieren uit de kast komt.

Kijk- en leestips

Er zijn veel films, documentaires en boeken gemaakt over dit thema. Hieronder staan een aantal boeken en links naar websites met kijk- en leestips:

• De kijk- en leestips op iedereen-is-anders zijn opgesplitst naar tips gericht op seksuele oriëntatie en tips gericht op genderidentiteit.
  • Het online Queer Magazine Expreszo, heeft regelmatig actuele kijktips.
  • Op de website van 2doc staan veel Nederlandstalige documentaires over dit thema en ook heeft de NPO meerdere programma’s en (jeugd)films die je kunt kijken

Boeken

Voor scouts:

• Verliefd zijn is een ramp! – Caja Cazemier
  • Een lied dat alleen ik kan horen – Barry Jonsberg
  • De hamer van Thor – Rick Riordan
  • De eigenzinnigheden van Leah Burke – Becky Albertalli

Voor explorers:

• Gloei – Edward van de Vendel
  • Confettiregen - Splinter Chabot
  • Maan – Gaby den Held
  • They both die at the end – Adam Silvera