Activiteitenbank

In de Activiteitenbank vind je leuke spelideeën voor alle leeftijden. Je kunt op verschillende manieren zoeken en vaak meteen alle benodigde instructies en materialen downloaden.

Wil je een programma organiseren met het thema LHBTQIA+? Gebruik dan "rainbowscouting" als zoekterm in het veld Inhoud.

Heb je zelf ervaring met een leuk spel dat werkt om diversiteit bespreekbaar of nog meer normaal te maken? Voeg die dan zelf toe zodat anderen er ook mee aan de slag kunnen. Spelteam Rainbow Scouting houdt bij welke nieuwe activiteiten er verschijnen in de Activiteitenbank en promoten deze in de @Scout, de nieuwsbrief van Scouting Nederland. Ook houden we in de gaten wat de kwaliteit is van de spelideeën en updaten ze als dat nodig is. Kom je zelf iets tegen dat niet meer klopt? Stuur dan even een mailtje naar rainbowscouting@scouting.nl.

Scoutingspel