Vrijwilliger worden

Als vrijwilliger ben je een rolmodel. Door een rolmodel te zijn kun je de volgende generatie leiders aanmoedigen. Maar hoe ben je eigenlijk een rolmodel voor jonge meiden?

Rolmodellen

Een rolmodel:

• Coacht meiden om met zelfvertrouwen te spreken
  • Leert meiden met conflicten om te gaan
  • Moedigt meiden aan hun succes te claimen
  • Inspireert meiden om gezonde risico's te nemen
  • Viert vrouwelijk leiderschap

Hoe ben jij een rolmodel? Meer weten? Kijk op https://leanin.org/tips/role-model

Meer vrouwelijke rolmodellen in je team

Hoe is de genderdiversiteit in je eigen team of Scoutingorganisatie? Hoeveel vrouwelijke vrijwilligers zijn er echt actief in de speltakteams? Hoeveel zijn teamleider of voorzitter? Wordt de inzet van ieder gender evenveel gewaardeerd? Hebben vrouwen stereotype functies als secretariaat, coördinator schoonmaakploeg en kookstaf? Wie vind je dat rekening moet houden met de andere sexe: de meerderheid van de mannen of de minderheid van de vrouwen? Hoe is het ledenverloop? Van de nieuwe stafleden, hoeveel daarvan zijn vrouwelijk? Wat was nu de werkelijke reden dat een vrouwelijke vrijwilliger vertrok? Op deze en andere vragen helpt de brochure meer vrouwen in je team je antwoord geven. Stap voor stap kan je aan de slag met het werven van nieuwe vrouwelijke vrijwilligsters!

Scoutingspel