Voor waterscouts

Scouting gebruikt het CWO-systeem als diplomalijn om te leren zeilen, roeien, varen met een buitenboordmotor en motorboot. Scouting Nederland is als vereniging aangesloten bij CWO. De Stichting CWO (Commissie Watersportopleidingen) is een samenwerkingsverband van HISWA Vereniging en het Watersportverbond. De stichting heeft als doel een uniform diplomasysteem voor vrijwillige vaaropleidingen in te richten en in stand te houden. Zo zijn er opleidingen en diploma’s voor bijna elke watersportdiscipline. Scouting Nederland gebruikt dit systeem voor roeien, zeilen, buitenboordmotor en motorboot (binnenboord). Binnen CWO is er een kwaliteitscommissie waar Scouting Nederland zitting in heeft. Meer lezen over CWO? Kijk dan op de website van het CWO.

Als je nog niet over voldoende zeilvaardigheden beschikt, kun je, behalve bij je admiraliteit, ook terecht bij Zeilschool Scouting Nederland. In de kwalificatiewijzer kun je meer informatie vinden over de verschillende kwalificaties voor waterscouting. Op de poster met kwalificatietekens zie je alle kwalificaties die er zijn. Binnen Scouting kun je je als vrijwilliger ook kwalificeren voor bijvoorbeeld het geven van leiding aan je speltak. Lees hierover meer onder Scouting Academy. Voor leidinggevenden van waterspeltakken gelden aanvullende eisen. Binnen Scouting kun je je als vrijwilliger kwalificeren voor allerlei functies bij de waterspeltakken, zie hiervoor de overzichtspagina van Scouting Academy voor Waterscouting.

Zeilschool

Zeilschool Scouting Nederland

Zin in een week vol zon, wind, water? Kom dan naar de zeilschool van Scouti...

Scouting Academy