Rookvrije Scoutinggroepen

Steeds meer Scoutinggroepen worden rookvrij. Niet alleen binnen, maar ook buiten. Wil jij dit ook voor jouw Scoutinggroep? Lees hieronder alle informatie en download gratis materialen. Bijvoorbeeld het handige stappenplan voor een rookvrije Scoutinggroep.

Waarom een rookvrije Scoutinggroep?

Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals leiding of ouders. Een rookvrij Scoutingterrein maakt roken minder normaal en daarmee minder aantrekkelijk voor kinderen. Bovendien wordt het schadelijke meeroken voorkomen. Zo beschermen we kinderen en zorgen we dat zij rookvrij opgroeien. Een rookvrije Scoutinggroep draagt bij aan een Rookvrije Generatie. Help je mee?

Materialen

Er zijn verschillende materialen beschikbaar om makkelijk aan de slag te gaan om jouw Scoutinggroep rookvrij te maken. Kijk voor alle materialen zoals een stappenplan, voorbeeldteksten en voorbeeldpersberichten op www.rookvrijegeneratie.nl/scouting.

Borden rookvrij

De borden met het rookvrij vinkje zijn gratis verkrijgbaar voor Scoutinggroepen. Interesse? Bestellen kan via deze link.

Ondersteuning