Voortgangsgesprek

Bestuurders, teamleiders, coördinatoren, projectleiders, eventueel samen met de HRM-er of groepsbegeleider, nemen minimaal één keer per jaar tijd voor een gesprek om stil te staan bij hoe het gaat. Ook voor andere vrijwilligers, zoals leiding in groepen, kan dit een prettige manier zijn om stil te staan bij de voortgang. Passen de beloftes en verwachtingen nog? Voelt iemand zich nog verbonden? Is de vrijwilliger nog geboeid? Hoe is er gewerkt aan leerdoelen? Zijn we allemaal tevreden over de groei? Of moet er iets anders gaan gebeuren? In de functie, in de samenwerking, in het leren. Dit gesprek is geen super formeel gesprek maar een moment waarop je samen terug en vooruit kijkt.

Praktijkvoorbeelden

• Heb jij vanuit je groep, regio, landelijk team of project een inspirerend praktijkvoorbeeld over het onderwerp ‘voortgangsgesprekken’? Denk hierbij bijvoorbeeld aan de manier waarop jullie stil staan bij de voortgang van vrijwilligers. Deel je praktijkvoorbeeld door een mail te sturen naar hrm@scouting.nl.

Tools

Achtergrondinformatie

• Op het landelijk servicecentrum voeren alle medewerkers een jaargesprek. Hier is een beleidsdocument over geschreven. Dit kan gebruikt worden als inspiratie voor het voeren van voortgangsgesprekken.

Ontwikkelaanbod

Ondersteuning