Rabobank Coöperatiefonds

Groepen die op zoek zijn naar financiële ondersteuning bij lokale maatschappelijke projecten kunnen ook terecht bij het ‘Coöperatiefonds’ van de lokale Rabobanken.

Waar kun je een bijdrage uit het Rabobank Coöperatiefonds voor aanvragen?

Iedere lokale bank heeft een eigen ‘coöperatiefonds’. Vanuit dit fonds ondersteunen de banken (kleinschalige) projecten die het culturele en maatschappelijke leven in hun werkgebied verbeteren. Dit zijn bijvoorbeeld projecten die de samenleving verrijken op het gebied van leefbaarheid, educatie, cultuur, zorg, welzijn en/of milieu. Voor Scoutinggroepen biedt dit fonds goede mogelijkheden om ondersteuning te vragen voor hun project.

Voorwaarden en aanvragen

Om een aanvraag bij het fonds te doen moet je gebruik maken van de aanvraagformulieren van de lokale bank in de omgeving van jouw Scoutinggroep. Op de website van de betreffende lokale Rabobank lees je hoe het fonds werkt, welke projecten ondersteund worden en welke voorwaarden er zijn. Iedere lokale bank stelt zelf voorwaarden voor de projecten die ondersteund worden. Vaak is er ook een overzicht te vinden van projecten die in het verleden zijn gefinancierd. Websites van lokale Rabobanken zijn te vinden via www.rabobank.nl. In onderstaande PDF lees je meer over hoe het werkt en vind je tips voor je aanvraag.

Ondersteuning