Fonds Ontwikkelingssamenwerking

Je partnergroep in Tsjechië besluit hun blokhut toegankelijk te maken voor gehandicapte Scouts. Daar is alleen een hoop geld voor nodig en jouw Scoutinggroep besluit een handje te helpen. Of, het district in Zuid-Afrika, waar jouw regio al een tijdje contact mee heeft, wil een Scoutinggroep oprichten bij een centrum voor straatkinderen. Dat lukt echter niet zonder een startkapitaaltje. Je regio wil erg graag iets bijdragen, maar dan nog is er niet genoeg geld.

Waar kun je een bijdrage uit het Fonds Ontwikkelingssamenwerking voor aanvragen?

Het Fonds Ontwikkelingssamenwerking is een fonds van Scouting Nederland, dat bedoeld is voor de
medefinanciering van kleinschalige projecten van Scouting en Guiding in ontwikkelingslanden en
landen in Oost-Europa. Aanvragen voor financiering van deze projecten kunnen gedaan worden door
Nederlandse groepen en/of regio’s.

Voorwaarden en aanvragen

Subsidiemogelijkheden voor ontwikkelingsprojecten en internationale hulpprojecten op groeps- of regioniveau en voor de ondersteuning van Scouting in landen waar hulp nodig is. Aanvragen kun je elk jaar indienen voor 31 maart of voor 30 september.

Ondersteuning